Oldalak

2021. 09. 15.

Ételízesítő

 Azt hiszem belejöttem.
Ja, nem is. Csak több a készleten levő kaliforniai meg pritamin paprikám mint a beérett chili. De egy adag chilizselének való paprikát összeturmixolva pici vízzel betettem a fagyasztóba. Bíztos, ami tuti.
S akkor lett ez is. Éveken át készült a nagynéném receptje alapján. Idén két elemet kihagyok. Egyet mert ugyan minek, a másikat meg.....Anyukám csak minimális ételekhez használná azzal. Azért beírom az eredetit is, hátha valaki úgy is érdekesnek tartaná.



Hozzávalók:

  • 1 kg kaliforniai paprika
  • 1 kg pritamin paprika
  • 4 nagy fej hagyma (de tényleg naaaaaaagy)
  • 4 nagy fej zeller (namármost ez a recept még akkoriból szólt így, mikor a piacon volt beszerezve a zeller, az öreg nénikéktől, s ott a nagy akkoriban teljesen más értelmet nyert. mivel idén a zellerjeim nem vették a lapot, hogy gumósodjanak, valahol a dió és mogyoró közti méretnél vegetálnak, így a zöldségesnél levő, másfél ökölnyi példányokból vettem kettőt)
  • 3 babérlevél
  • só ízlés szerint (lemértem, ez nekem most konkrétan 7 dkg volt)
  • 1 borospohár borecet (9%-os; - ezt Anyukám miatt hagytam ki)
  • 20 dkg cukor (ahol lehet hanyagolom, túlzottan feldolgozott alapanyag - nem igazán hasznos)
  • bors (most úgy gondoltam ezt is kihagyom, mert csak)
A zöldségeket ledaráljuk, hozzáadjuk a sót. Jól összefőzzük, forró üvegekbe tesszük és száraz dunsztban hagyjuk kihűlni.

Nincsenek megjegyzések: