Oldalak

2012. 06. 09.

Borsostokány lóhúsból

Pár hónapja abban a faluban ahol a szüleim laknak, valakik kénytelenek voltak levágni egy lovat. Mint minden kuriózumra kaphatóak, hát kértünk, s kaptunk mi is a lóhúsból. Tudom, hogy sokak számára kissé meredek, de valószínű ugyanennyire meredek téma némely helyen a marha vagy a disznóhús is. Van ahol símán eszik a lóhúst, szóval mi nem fintorogtunk neki. Megettük. és ízlett. Mindenkinek.



Hozzávalók:
  •  80 dkg lócomb hús, 
  • 2 hagyma, 
  • 2 cikk fokhagyma, 
  • 1 evőkanál zsír, 
  • 2-3 szál friss majoranna, 
  • só, bors.
A zsíron a laskára vágott hagymát megfonnyasztjuk, rádobjuk a zúzzott fokhagymát. Ezután beletesszük a felkockázott húst, amivel kifehéredésig kavarjuk. Ekkor sózzuk, alaposan borsozzuk és beletesszük a majorannát. Annyi vizet öntünk alá amennyi ellepi. Lassú tűzön, lefedve pároljuk. Ha szükséges, időközben pótoljuk a folyadékot. Zöldségkörettel tálaljuk

6 megjegyzés:

Hobbychef írta...

Fiatal koromban gyakran ettem lókolbászt, akkor az volt az egyik legolcsóbb húskészítmény. Emlékeim szerint ízletes volt. A közelmúltban nosztalgiából meg akartam kóstolni, a legdrágább volt a kolbászok közül.

A tokány guszta, s bíztos fínom is volt.

Kati írta...

Még sosem ettem lóhúst(ha szalámikban nem:)). Lehet egy kicsit sajnálnám megenni, mert a saját lovunk jutna eszembe, de lehet győzne a kiváncsiság. Nem tudom. Az íze biztos nem rossz. Nagyíon gusztán tálaltad.

trollanyu írta...

Hát igen, eléggé megosztó a lóhús, még sosem ettem így, egszer vettünk egy szalámit és mikor megnéztük a cimkét, kiderült lóhús is van benne, na azóta nem hajlandóak megenni az én gyerekeim. Egyébként jól néz ki:)

Gerdi írta...

Ezt a Lányomnak meg nem mutatom, mert kiakadna kedvenc állata ily módon történő bemutatásán:-) Bár tudom, hogy ehető a lovacska is, eszembe nem jutott volna... Persze ez is kultúrafüggő, mi a kutyaevésen akadunk ki, mások meg a disznóhús fogyasztásán.

4Gyerek írta...

Haha....ha pónihúsként tálaltam volna, akkor tuti nálunk is ezerrel végigsöpör a sztrájk. De így mint kó teljesen elfogadták.

kutyahúsnak nem bíztos elibemennék, aztán ki tudja

HajniZoli írta...

A lószalámi finom, azt ettem. Szerintem így elkészítve is az. Lehet, ha nem közölnék előre, hogy mit eszel, ki sem találnád.