Oldalak

2013. 07. 13.

Zöldbab puding



Ha valaki 10 éve azt mondja nekem, hogy zöldbabból pudingot készítek majd, valószínű ferde szemekkel nézek rá. Ma pedig símán összerakom, s ami a jó, hogy a család sem botránkozik meg rajta. Azt hiszem ezért köszönet jár.




Hozzávalók:  

  • 50 dkg zöldbab, 
  • 1 evőkanál zsír, 
  • 1 hagyma, 
  • 10 dkg vaj, 
  • 7 dkg liszt, 
  • 3 dl tej, 
  • 4 tojás, 
  • 1 csokor zöldpetrezselyem (és némi zaprított zellerzöld)
  • 2-3 dkg reszelt sajt; 
  • 10 dkg száraz sonka a tetejére.

A felhevített zsíron megfonnyasztjuk a megreszelt hagymát, majd rádobjuk a megtakarított, ujjnyi darabokra vágott, megmosott zöldbabot. Fedő alatt puhára pároljuk, időnként pótolva a folyadékot egy-egy kevés vízzel. Egy lábosban a vajat megolvasztjuk, rászórjuk a lisztet, elkavarjuk és gyorsan felöntjük a tejjel. Csomómentesre keverjük, beletessük a sajtot és hagyjuk teljesen kihűlni. A sonkát egy tűzálló edényben 170 fokos sütőben 10-15 perc alatt megpirítjuk. A kihűlt fehérmártáshoz egyenként hozzáadjuk a tojások sárgáját, majd a megpuhult babot, az aprított zöldpetrezselymet és a tojásfehérje habját. Ízlés szerint sózzuk. Tűzálló tálba tesszük és vagy vízfürdőben főzzük ki, vagy 150 fokos sütőben sütjük míg kezd megkeményedni. A kihűlt sonkát késes aprítóval összezúzzuk és az elkészült pudingra vagy mellészórva kínáljuk. 
Amúgy....kóstolás után hiányoltam egy kis savanykás ízt, vagy valamit...én sem bírtam meghatározni. Az egyértelmű volt, hogy nem citromlé, nem ecet, nem mustár.
Jöttem egy olyan verzióval, hogy talán a lisztet picit csökkentve a tejet váltsam le tejfölre. Aztán.....másnap lőn a megvilágosodás: a petrezselyem mellé zellerleveleket aprítani. Szóval....azzal együtt ajánlom.


1 megjegyzés:

Kati írta...

Az Erdélyi Konyhán végigsöpört a zöldbab - láz:) Ottis, én, Jutka, te:))