Oldalak

2013. 10. 26.

Tápiókás húsos muffin

Ha már tápióka....




Hozzávalók 12 muffinhoz: 

  • 20 dkg főtt csirkehús, 
  • 1 kis hagyma, 
  • 1 cikk fokhagyma, 
  • csipetnyi morzsolt kakukkfű, 
  • 1 tojás, 
  • 2,5 dl paradicsomlé, 
  • 5 dkg tápiókagyöngy, 
  • 5-6 bazsalikomlevél, 
  • 5 dkg reszlet sajt, 
  • só, bors.

A tápiókagyöngyöket beletesszük a paradicsomlébe, hozzáadjuk az apróra vágott bazsalikomot és legalább egy fél órát hagyjuk ázni. A főtt húst ledaráljuk, a hagymát belereszeljük, hozzáadjuk a zúzott fokhagymát és a tojással egyneműsítjük. Beledolgozzuk a kakukkfüvet és ízlés szerint sózzuk, borsozzuk. A húsos masszát eloszlatjuk a szilikonos muffinformák alján. A paradicsomlében áztatott tápiókagyöngyöket lassú tűzön puhára főzzük. A főzési idő függ a tápiókagyöngyök méretétől. Ha a tapióka megpuhult, a húsos réteg tetejére kanalazzuk, megszórjuk a reszelt sajttal és forró sütőbe téve rápirítjuk a sajtot a tetejére. Melegen kanalazni kell a muffinformákból, ha kihűl, akkor a paradicsomos réteg megdermed é ski lehet borítani a formából.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nem is hallottam még nálunk tápiókáról. Utánanézek! Tetszik ez a recept,kipróbálnám.De max árpával helyettesítem majd.

Névtelen írta...

rájöttem, hogy ismerem, Kínában ettem már.Talán itteni kínai élelmiszerboltokban kapható is.De a tápiókagyökeret és a tápiókalisztből készült ételeket jobban szeretem, mint a tápiókagyöngyöt.Azt inkább csak érdekesnek titulálnám. :)