Oldalak

2017. 02. 19.

Lazacos palacsintafalatkák

Nem vagyok egy nagy palacsinta rajongó. Lehet a gyerekeim sűrűbben ennék mint ahogy én készítem.....lehet majd változtatok ezen. Kiderül. Ami tény, hogy ezeket az apró falatnyi palacsintákat kétszer készítettem el. Először egyedül voltam itthon, semmi gond nélkül elfogyott. Másodszor dupláztam az adagot, négyen voltunk itthon, és szempillantás alatt eltűnt az összes. Szóval ennek fényében ajánlom a receptet mindenkinek, akik fantáziáját egy kis palacsinta, netán túró vagy épp a lazac mozgatja meg.




Hozzávalók a palacsintához: 
  • 4 evőkanál tej, 
  • 7 dkg joghurt, 
  • 8 dkg hajdinaliszt, 
  • 1 tojás, 
  • késhegynyi sütőpor, 
  • só, 
  • bors, 
  • kevés zsiradék a sütéshez; 
Feltétnek:
  • 15 dkg túrógyöngy (cottage cheese), 
  • 10 dkg füstölt lazacfilé, 
  • 1 evőkanál metélőhagyma;
  •  uborkaszeletek és áfonyaszemek a tálaláshoz
A tejet, a joghurtot és a tojássárgát elegyítjük, majd hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet. Sózzuk, borsozzuk s végül beleforgatjuk a felvert tojásfehérjét. Enyhén kiolajozott tapadásmentes serpenyőben 8 palacsintafalatkát sütünk belőle. A feltéthez a túrót, a kis darabokra tépkedett lazacot és az apróra vágott metélőhagymát elkeverjük és a palacsinták tetejére halmozzuk. Uborkaszeletekkel és áfonyaszemekkel dekoráljuk.

Nincsenek megjegyzések: