Oldalak

2015. 07. 30.

Cukkinibagettek

Ritkán találok cukkinit a brassói piacon. A miértre soha nem jöttem még rá.....bár lehet nem reménytelen a helyzet, mert pár éve még egyáltalán nem volt. Ma rákattantam, hogy cukkinit ennék, s csak reménykedtem, hogy lesz is a piacon, főleg mert estefele mentem oda. Láss csodát, volt cukkini. Hazajöttem, berobbantam a konyhába és 50 perc múlva már toltam befele a finom falatot.



Hozzávalók személyenként:
  • 1 közepes cukkini, 
  • 1,5 közepes paradicsom,
  • 6-8 dkg juhtúró,
  • 2 evpkanál olivaolaj
  • 1 mokkáskanál fokhagymagranulátum,
  • só,
  • bazsalikom.
A cukkiniket félbe vagy negyedbe vágjuk, méretüktől függően. Egy vékony rétegben eltávolítjuk a közepét,  sütőpapírral bélelt tepsire tesszük, megsózzuk, majd rászórjuk juhtúrót. Meglocsoljuk olivaolajjal és 15 percre betoljuk a 200 fokra előmelegített sütőbe. Ezalatt a paradicsomot felkockázzuk, a bazsalikomleveleket megmossuk. Amikor a juhtúró megolvadt, a tepsit kivesszük a sütőből. A cukkinibagettekre szórjuk a fokhagymagranulátumot, ráteszünk pár bazsalikomot, majd megszórjuk a tetejét a paradicsommal. 25 percre visszatoljuk a sütőbe. Utolsó percekben turbógrill fokozatra kapcsoljuk a sütőt, így szép pirosra sül a túró és a paradicsom.
Tipp: a juhtúrót nyugodtanm helyettesítsük mozarellával, kedvenc sajtunkkal. Ha van kedvenc fűszerünk, szórjuk belőle a cukkinire a sajtkéreg alá.

Nincsenek megjegyzések: