Oldalak

2011. 12. 06.

Töltött paprika - újratöltve

Húgom írta nekem a tegnap a következőket:
"én a múlt héten is főztem. te nem"?
Hát....de. Csak amolyan semmi kedvem nincs. Tudjátok, amikor az idő pénz, neked meg semmire nincs időd. Na, jó, hagyom a nyelvtant, nem ragozom. A lényeg, hogy mi megvagyunk, sajna ugyanez nem mondható el a fényképelőmről. A múlt heti zakuszkás rúd csodás fotózása megártott neki, s úgy döntött a vakuja, hogy ezennel elhalálozott. Oldalborda zsummogott is nekem pénteken, hogy sikerült teljesen elállítsam a gépet, mert ő nem képes fotózni. Másnap kiderült (mikor gyönyörű sült pisztrang volt vacsira, s azokról akartam párat kattintani), hogy biza semmi elállítás, a vaku nem villant. Próbáltam így, úgy, amúgy...semmi. Gyári visszaállítás....semmi. Épp az előbb akartam hívni a szervízt (naná csak Bukarestben van).....délelőtt 10:10-kor még csak a fax válaszol. Hurrá. Éljen a kizáró jellegűség, mikor máshoz hiába is fordulok, mert ugye szakszervíz.

Ezek lévén elsorolva, most akkor áruljam el miképp is van újratöltve az a töltött paprika. Hát berbécshusival. Eleinte kissé húztam az orrom mikor Oldalborda ilyent rendelt, de végül olyan ebéd kerekedett belőle, hogy Középső csajom utána napokig nyaggatott, hogy "de ilyen ugye méééééééég lesz majd?" Hát ha lesz berbécshús, akkor miért ne!

Őszíntén megmondom, semmiféle méricskélés nem folyt, löketem mennyi hús, mennyi rizs volt felhasználva. Ezért akinek az nem elég, hogy szemre, az lessen át a sóskás töltött paprikám recetúrájához ITT A különbség első soron persze az, hogy a sóska jelen esetben felejtős, de a fűszerezésen esett némi változtatás. Került bele kis rozmaring porrá őrölt formában és kakukkfű. Sőt, most cukrot sem adtam hozzá. S mint írtam, ez nagyon finom volt. Ki nem hiszi, járjon utána (na persze a berbécs husi ellentáborának ezt hiába is írnám).

6 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Enyim pasi reggel paradicsomos húsgombócot rendelt :-) Lehet,veszek hozzá 1-2 paprikát is, ha már itt az inspiráció!

Marad a hagyományos verzió, berbécset nálunk elvétve lehet kapni, rendelésre, pult alól, mifene :-)

Blogkonyha írta...

Remélem a géped majd meggyógyul minél hamarabb! Így már én is jártam és tiszta ideg voltam, hogy nem tudtam fotózni...A töltött paprika nálunk is kedvenc...

Mesi írta...

Még sosem ettem juhot, semmilyen formában, olyan cuki állat, nem lenne szívem... :) viszont a töltött paprika, nagy kedvenc, azt hiszem én is napirendre tűzöm! Köszi az ötletet! :)

Éva írta...

Guszta lett a töltött paprikád! Mi is nagyon szeretjük, éppen ma vettem észre hogy mennyire drága lett a paprika. Ilyenkor azt szoktam csinálni hogy veszek 1-2 darabot csak azt megtöltöm az íze így benne van az egészben és a többit gombócnak csinálom meg. Jó régen csináltam, már éppen itt van az ideje!

trollanyu írta...

Hát berbécset itt hiába keresnék:) Nagyonguszta lett a töltött paprikád, nálunk sokszor volt, mikor gyerek voltam. Mostanában nem igen, de majd megkérdezem a csapatot, hátha kedvük szottayan rá.

Gerdi írta...

Töltött paprika jöhet, de a berbécshús nem a szívem csücske. Jó lesz malachússal is, de még milyen jó!
Micsoda gondjaink vannak nekünk! Ha fényképezőgép vagy számítógép nélkül maradunk, végünk:-)))