Oldalak

2010. 10. 30.

Sütőtökös kenyér

Csak semmi módosítás. Max pici készletre alakítás. Azaz egy az egybe ugyanazt a receptet alkalmaztam mint ami Limara oldalán is megtalálható. Na persze azért leírom, maradjon meg nálam is.



Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 2 tk. só
  • 2 ek. olaj (eredeti recept tökmagolajat ír, de most épp nincs nekem)
  • 25 dkg öregtészta (ha valaki netán nem tudná mi ez, itt megtalálja)
  • 180 g sütőtök megsütve
  • 1 tk. cukor
  • 1 dkg élesztő
  • 140 ml víz
  • 60 ml tejsavó
Folyadékot a kenyérsütő üstjébe öntöttem, rámértem a lisztet, tököt, öregtésztát, hozzáadtam a cukrot, sót, olajat, élesztőt. Nyitott tetővel hagytam a gép megdagassza, majd megkelessze. Utána lisztezett deszkán cipóra formáltam, hasonlóan próbálván eljárni mint Limara. Sütőpapíros tepsire ültettem, majd kis pengézés, ismét kelesztés, végezetül vízzel lepermeteztem, megsütöttem. Olyan 200 fokon kb. már nem emlékszem mennyi idő alatt. Olyan 40-45 perc lehetett. Persze közben én is be-beloccsintottam kis vizet a sütő aljába, hogy kis gőzben süljön ez a gyönyörűség.

A kis kifaragott töki pedig vagy 4-5 napon keresztül a gyerekek kedvence volt, mi hamarabb kellett készítsük, kicsilánynak hiába magyaráztam volna mikor is van az a Helloween, ő korábban látta a haverok gyerekeinél, neki is akkor kellett. Este a kis mécses égett benne elalváskor, reggel ébresztés előtt meg kötelességem volt meggyújtani.

3 megjegyzés:

Limara írta...

Nagyon szép lett! örülök, hogy tetszett a recept!

Ottis írta...

Szép lett és a kép is nagyon jó!!!!

Chef Viki írta...

Olyan a töki, mintha bocsánatkérően vigyorogva, alulról felfelé nézve :-) Mint egy kutyus :-DD Nagyon édes!