Oldalak

2011. 10. 23.

Pillecukor avagy marshmallow

Hát igen, ez sem mostanság készült. Nem mondom, hogy remeket alkottam, hogy teljes mértékben az sikerült amit elképzeltem, de abszolváltam. Igaz, második nekifutásra. Mai napig nem tudom az első miért nem sikerült.
Receptet láttam WiseLady-nél majd Tücsök Bogárnál. Majd elkészítette a húgom is. Tehát nem lehetett nagy durranás, s szinte mégis. De másodjára sikerült. Igaz, nem aratott elsöprő sikert. Hiába no, csokievő társaság nem tette favoritnak.
Tudom, van felhasználási területe is, használható fagyiba, fondanthoz. Fagyihoz.....asszem maradok inkább a főzöttnél, mert fagyihoz nekem nem szimpatikus (vagy csak nem kóstoltam még egy finom, pillecukorral készült fagyit?). Fondantnál pedig tavaly csúfosul elbukott. Olyannyira, hogy szinte elment a kedvem az egész fondanttól. De mert utána a porcukros többször is bevált, azt megtartom.

Hozzávalók:
  • 15 dkg cukor
  • 50 ml víz
  • 1 ek méz
  • 8 g zselatin + 3 ek víz
  • vaníliakivonat
A kockák "púderezéséhez" 1 ek étkezési keményítő + 1 ek porcukor

A zselatint a 3 evőkanál vízzel együtt a mixer táljába tesszük. A cukrot a vízzel, a mézzel, és a vaníliakivonattal kis lángon felforraljuk, majd még pár percig kevergetjük. A forró szirupot vékony sugárban a zselatinhoz öntjük, miközben a habverő a legalacsonyabb fokozaton megy. Amikor az összes szirup benne van tovább keverjük, aztán a maximumra állítjuk a habverőt és így habosítjuk még 4-5 percig. Ezalatt a térfogata megnő, kivilágosodik, habossá és nyúlóssá válik. Ha szerencsénk van. Ha nem, akkor az az eset mint nekem először: nem habosodik, de az egész massza a habverő karjaira felmászik, s nem enged semmit kezdeni magával. Szilikonlapát segítségével 16 x 16 centis  fóliával bélelt edénybe tesszük. Jó ha a fóliát előtte vékonyan beolajozzuk. 2-3 órára hűtőszekrénybe tesszük, majd a fóliát eltávolítva róla ollóval tetszőleges méretű kockákra vágjuk. Végül   a keményítővel elkevert porcukorba forgatjuk.

Ami meg szinte kimaradt: természetesen nem voltam rest kipróbálni (ha már egyszer sikerült az sk pillecukor) grillezni. Részemről ez ismét azon értékelés alá került, hogy "szegény amerikaiak. ha ők ettől annyira beindulnak..." Persze ki lehet bírni, aki szereti ezt a fajta édességet annak mehet többször is. Engem csak az ottani nagy "kultusz" zavar. Bár ízlések és pofonok.

14 megjegyzés:

Csilla írta...

Na igen, sok mindent megesznek az amerikaiak. :)))
Unokahúgomék kint élnek, azt mondja teljesen rákattant a bundás kenyérre juharsziruppal. Kipróbáltam, nekem is bejött. :DD
Én ezt a cukrot egyszer próbáltam, mert gyerekeim szeretik a boltit, jól sikerült, de ez mégis alig akart elfogyni... :)

Mesi írta...

Azt hiszem, egyezik a véleményünk!!! :) Egyszer ki kell próbálni ezt is, de nálunk sem jött be!

4Gyerek írta...

hú, akkor jó. nem vagyok én a fekete bárány.

trollanyu írta...

Még sosem készítettem házilag,és nem értem én sem ezt a nagy felhajtást a grillezés körül. De lehet, hogy ők meg a mi édességeinkről gondolják ezt:) A pillecukros fagyi viszton jó, én több fagyiban próbáltam és a kávés fagyi isteni lett tőle,más lesz az állaga.

Ani írta...

Én azért elmentem, sose lehet tudni..Gondolom ízre édes, és ennyi, az állaga ami más. Gyerekkoromban ettem magyar pillét, de nem voltam rajongója. A tiédnek az a fehér, tökéletes tisztasága tetszik, olyan mint egy mese. Azért nyugodjunk meg, Magyarországon is vannak kultuszok bőven. Én pl. a palacsinta mizériára vagyok kiakadva. Egyszer egy évben csinálok kb., és annyi elég is belőle.

Alíz, Erdélyből írta...

No, jó, hogy leírtad a tapasztalataidat a pillecukorral. Végre egy hiteles vélemény! Ezért nem fogok én a pillecukorral "pickolni", noha nekem is megfordult már a fejemben "nehogy má' valamiről lemaradjak" alapon. :))))

4Gyerek írta...

Alíz, ;-)
Wise Ladynél az a "kismillió" komment, ha láttad.
Lemaradni meg nem tudsz, azért sokkal közelibb a hasonlóság a házi meg a bolti közt (állagban) mint a gumicukornál. Ez utóbbi sajna alig tud gumis lenni

Gerdi írta...

Ilyet is tudsz, nagyon ügyi vagy! Nekem eddig nem jutott eszembe ilyet készíteni, de ezek után nem is fog:-) Egy jó adag házi csoki kelendőbb, meg a siker is biztosabb...

Bianka írta...

Én nem szeretem, de férj kedvéért kipróbálom, ő a nagyon édesszájú

Blogkonyha írta...

Még nem készítettem, sosem merek neki állni...Félek, hogy becsődölök és rám ragad az egész...:o)))De ezek jók lettek!

Ditta tortái írta...

Én sem vagyok oda érte ,de férjem díjazná nagyon!:-)Nagyon jók lettek!

CsillaHúgod írta...

Aki a boltit szereti, az nagy valószínűséggel ezt is fogja. Én a boltival nem is igen találkoztam, mégis rájártam a magam készített változatra. Férjem, sógornőm és anyósom is szeretik. Esélyes, hogy még készítek - ellentétben a gumicukorral, ami nem is gumi, inkább csak zselé, és nem jött be.

Roza írta...

Bizony, "azért" én is elteszem a receptedet!:)

Edó írta...

Miket nem készítesz te Éva:9Én nem szeretem,túl édes.Hogyhogy nem egy vagonnal gyártottál le?:P