Oldalak

2011. 10. 18.

Sonkás csavar

Valami kis nasora vágytam. Csak nem édesre. Ja, és ezt is épp azon az ominózus reggelen követtem el, mint amikor befejeztem a Habos-mákos sütit. Hja, mondhatnátok, nagyítóval keresem a "bajt". Olykor tényleg.

Hozzávalók:
  • 25 dkg öregtészta
  • 60 dkg liszt
  • 1 dl tej
  • 1,7 dl víz
  • 2 dkg élesztő
  • 1 tojás
  • 2 tk só
  • 2 tk cukor
Sonkaszeletek és valamilyen pizza/paradicsomszósz.

A tészta hozzávalóit kenyérsütő üstjébe tettem, rugalmas tésztát dagasztott. Aztán duplájára kelt. Kinyújtottam. 1,5-2 ujjnyi vastag csíkokra vágtam, kis kence, majd keskeny sonkaszeletek (amolyan pármai sonka stílus). Némely darabkák alá bazsalikomlapi is került (naná, úgy finomabb is lett). Csavartam rajtuk párat, sütőpapíros tepsire tettem, 15 perc pihenés után 190 fokos sütőbe 12-15 perc alatt sütöttem meg. Kirohantam fényképezni az udvarra, pár katt, utána 2 db-ot bekaptam, s indultam a csapatépítőre.

Hja, mert egyenlőre a belinkelt bejegyzésnél említett tortáról külön bejegyzést nem áll szándékomban írni, akkor arról egy gyors fotó. Semmi fakszni, a cég neve (reklamáltam is, hogy nincs logójuk). Benne a csavar annyi, hogy feketével írják, az "i" betűn a pont zöld színű. Betartottam, a német cégfőnök ugrott is, hogy meglesse így van-e a tortán is. Jelentem jelesre vizsgáztam, vigyorogva ült vissza a helyére.

4 megjegyzés:

trollanyu írta...

Nagyon guszta sonkával is:) eddig csak pizzásat csináltam, mert az a legnépszerűbb, de ez baromi finom lehet. A torta is klassz.

Gerdi írta...

Jó kis csavar! Én is bekapnék néhányat:-)

Bianka írta...

Nagyon finom, a torta is szép

Viki írta...

Mindkettő jöhetne, mert olyan éhes vagyok. Most nem válogatnék :)