Oldalak

2013. 12. 10.

Pulykacombok chilis sütőtökmártással

Nem tudom kiderült-e eddig, de nem vagyok egy csípős rajongó. Sőt, kimondottan ellene vagyok. Nagy ritkán vagyok hajlandó megkóstolni valami pikánsabb falatot. Az, hogy valami csípőst vegyek a kezembe és elkészítsem, eléggé bizarr feladat számomra. Igaz, tavaly készítettem chilizselét, hát az valami fantasztikus volt, el kellett ismerjem. Olyannyira, hogy idén ismételtem, igaz nem chiliből, mert most az nem volt, csak síma, de (tökös) erős csípőspaprika. Most valahogy egy extravagánsabb mártást akartam készíteni, volt is itthon csinos kis csípős, így gondoltam lesz ami lesz alapon, beleteszem a chilit is. Igaz nem lett brutál, azt már nem vettem volna a lelkemre ha begyullad a saját szájam, de ez így ahogy lett, erős újrázásért kiabál. Bátran ajánlom.



Hozzávalók: 

  • 4 bébipulykacomb, 
  • 4 teáskanál chilizselé, 
  • 4 teáskanál méz, 
  • só, 
  • 2 evőkanál kókuszzsír; 
a mártáshoz: 
  • 1 kg sütőtök, 
  • 2 közepes hagyma, 
  • 4 cikk fokhagyma, 
  • 4-6 chili, 
  • 1 evőkanál kókuszzsír, 
  • 4 dl kókusztej, 
  • 1 dl szárnyas alaplé, s
  • ó, őrölt fehér bors, 
  • őrölt fahéj.
A sütőtököt felvágjuk, kimagozzuk, egy tepsibe tesszük a héjával felfele és maximális hőfokon (250-275 fok) 45-60 percig sütjük. Akkor van kész, ha a villánk könnyedén átszúródik a sütőtök héján. Amíg a sütőtök a sütőben van, a pulykacombokat gőz fölött előpároljuk. Ha megpuhultak, levesszük a gőzről, megsózzuk, megkenjük a mézzel majd a chilizselével és egy tűzálló tálba tesszük, a kókuszzsírral együtt. Amikor a sütőtököt kivettük a sütőből, a sütőnket lehűtjük 200 fokra, betesszük a pulykacombokat. Akkor vannak kész, ha szép pirosra sültek. Ezalatt elkészítjük a mártást. A hagymát apróra vágjuk, a kihevített kókuszzsíron megdinszteljük, majd hozzáadjuk a felvágott chilit és a zúzott fokhagymát. Mielőtt pirulni kezdene, hozzáadjuk az alaplével pürésített sütőtököt, elkavarjuk, majd hozzáöntjük a kókusztejet. Sózzuk, borsozzuk és ízlés szerint megszórjuk őrölt fahéjjal. Spagettit kínálunk mellé. Tálaláskor a csípős íz kedvelői még karikázhatnak chilit a mártás tetejére.

1 megjegyzés:

Marka írta...

Ez nagyon guszta lett, szívesen kipróbálnám!