Oldalak

2012. 05. 30.

Fusili tészta sült paradicsommal - babáknak és allergiásoknak - OVCS2_döntő

Az ajánlatomban utoljára, de nem utolsó sorban itt van amit a babák számára hoztam, s amit a tej és tojás érzékenyek is fogyaszthatnak, természetesen ha a megfelelő tésztát főzzük hozzá. Nem is szaporítanám tovább a szót, lássunk neki, majd fogyasszuk el.



Hozzávalók: 
  • 1,5 kg paradicsom, 
  • 30 dkg fusili tészta (tojásérzékenyek számára természetesen nem tojásos tésztával)
  • 8 szál bazsalikom, 
  • 2 evőkanál olívaolaj, 
  • 1 cikk fokhagyma, 
  • só, bors (ez utóbbit míg kicsik a babák, inkább mellőzzük)


A paradicsomokat kettévágjuk, a magokat eltávolítjuk, majd a vágással felfele addig grillezzük míg a héja megbarnul. Ekkor levesszük a tűzről. A tésztát kifőzzük, majd lecsöpögtetjük. A paradicsomok héját eétávolítjuk, majd a bazsalikommal, fokhagymával, olajjal, sóval, borssal turmixoljuk. A kifőtt tésztát serpenyőbe tesszük, ráöntjük a szószt, pár percig pirítjuk. Tálalásnál azok számára akik fogyasztahtják, megszórjuk a túróval.

7 megjegyzés:

Kati írta...

Hát ez isteni. Nekem való:) Mostanában elég sokféle tésztát készítek:)

trollanyu írta...

Szuper lett a menüd, borjunyelvet még sosem ettem, de azért nálad megkóstolnám:) A citromot imádom, a tortád levett a lábamról:)

Blogkonyha írta...

Éppen tegnpa csináltam először paradicsom mártást tésztára. Komolyan mondom a bolti a közelébe sem érhet olyan finom volt. Elhiszem, hogy ez is ugyan olyan finom volt. Máris mentem ezt a receptet is, jó ha van több is belőle...Guszta! :o)

4Gyerek írta...

Kriszti ...na, neeee.
Prömier volt a paradicsommártás a tésztán? Ezt sem gondoltam volna. Nálunk eléggé alap (bár lehet a blogon nincs is fenn....utána kell néznem...ha pedig nincs fenn, azért van, mert a paradicsomszósz-paradicsomleves annyira banális nekünk, mint mondjuk alap, hogy a gyerekeim tejjel indítják és zárják a napot).
Ez most sütőben készült, mert ugye az időjárás....
De tuti repetázunk rendes becsületes parázson is. Szépen grillezek paradicsomot akkor mikor husikat, s így a másnapi kaja is pipa. (mégsem eszünk paradicsomos tésztát a grill mellé)

Blogkonyha írta...

Persze csináltam már Bolognai mártást, de az ugye húsos. Csak így simán nem készült még. De tényleg nagyon finom volt. Nem gondoltam volna, hogy hús nélkül is lehet fincsi. Lehet, hogy a Margherita pizza is ilyen kellemes csalódás lenne?! :o)))

CsillaHúgod írta...

Hát, a sógorod ebből a menüből sem sokat enne (fene az ízlését!), de nekem csak úgy csorog a nyálam, mindjárt kölcsönkérek Violától egy nyálazót! :-D

4Gyerek írta...

Kriszti, Margherita még nálam sem került górcső alá. Valahogy szinte kérve kérik a pizzalapok, hogy jó alaposan pakoljam meg más finomsággal is.

Tesókám, még a torta sem nyerő sógornál?
Mondjuk levest tudom, 2 éve jól lebőgtem mikor közöltétek, hogy az ő eperleves adagját akasszam a szegre.

Gombamártás? Nyelv? azok sem?
hát csodállak, ha jól tudod lakatni azt az embert.