Oldalak

2012. 08. 24.

Rebarbara fagylalt - játékra

Vikvi hírdetett egy játékot, kettős szülinap égisze alatt, melynek 2 nyereménye is van. Egyik nyereményét nem postázza külföldre, ami érthető is, hisz rebarbara tövet tartalmaz. Nekem meg van rebarbarám, így ezért arra a nyereményre semmiképp sem pályázom. Ellenben innen a rebarbarától jött az ötletem, hogy elfekvőben van egy meg nem osztott fagyim, nevezetesen rebarbara fagylalt. Hát akkor legyen az a játékra nevezett.



Hozzávalók: 
  • 3 dl tejszín, 
  • 2 kis doboz natur joghurt (kb. 300 gr), 
  • 8+5 dkg cukor, 
  • 2 teáskanál étkezési keményítő 
  • (de lehet tenni 1,5 tasak tejszínhabfixálót is), 
  • 4 szál rebarbara.
A joghurtot egy tüllel bélelt szűrőbe csöpögni tesszük. Ezalatt a tejszínt habbá verjük, félúton hozzáadjuk a keményítőt ls a 8 dkg cukrot. A rebarbarát megtakarítjuk, késes aprítóban pürésítjük, majd összekeverjük az 5 dkg cukorral. Amikor a tejszínt felvertük, beletesszük a kicsöpögött joghurtot, majd a rebarbarát. Egyneműsítjük a masszát. Fagyasztóba téve pár óra múlva kínálhatjuk az ízletes, savanykás fagylaltot.

Tipp: a joghurtból kicsöpögött savót ne öntsük ki, kelt tészták készítésénél hasznosítsuk.

Tudtátok, hogy a rebarbara a zöldségek csoportjába tartozik? Nem most tudtam meg, de mikor hallottam, igencsak csodálkoztam. De végülis, miért ne?!

9 megjegyzés:

Adél írta...

Még mindig nem sikerült rebarbarát kapnom, így nem tusom milyen az íze.De csak finom lehet, ha ennyire kedveli mindenki. Nagyon guszta a fagyid:)

Böbe írta...

Nagyon csábitó:))

Böbe írta...

Nagyon csábitó:))

Kati írta...

Finom savanykás fagyi lehet:) Játék van nálam, szívesen látlak:http://makacskakonyhaja.blogspot.ro/2012/08/nyarbucsuztato-lancjatek.html

Unknown írta...

Nagyon fincsi lehet :)))

Top Cuisine avec Lavi írta...

Looks delicious!

Kisildi írta...

De te azt tudtad, hogy a levele nagyobb mennyiségben mérgező??
Aleda, jövőre szólok, hol lehet Kolozsváron rebarbarát vásárolni!

4Gyerek írta...

Tpo Cuisine! Thank you very much.

Ildi, először levét olvastam. Néztem nagyot, majd gondoltam jövök, s megírom, hogy én a levelét tudtam.
Háháháhá....

Kisildi írta...

Jó, de akkor tudtad, hogy az avokádó gyümölcs ??? Na??? Tudtaddddd??????
:-))