Oldalak

2011. 04. 25.

Bárányleves

Imádom. Amennyire nem csúszik nekem a töltött bárány, épp annyira nyerő a leves. Így nem is kérdéses, hogy a bari belsőségei hova kerülnek. Hát a levesbe. 
Csütörtökön állatka jobb létre szenderült, daraboltuk, egy része fagyasztóba, leves alkatrészei a hűtőbe kerültek. Majd másnap este odatettem főni, végül vasárnap délben került befejezésre. Kissé hosszúra nyúlt készítési időt egyáltalán nem sínylette meg. Sajna két nap után elfogyott.



Hozzávalók
  • bárány feje, lehetőség szerint kettéhasítva, agyvelő épen kivéve
  • tüdő
  • lép
  • vese
  • szív
  • némi hulladék hús
  • nyak
  • 1 fej hagyma
  • 2-3 babérlevél
  • rizs
  • tárkony
  • ecet (ha van, természetesen használhatunk tárkonyos ecetet is)
  • tejföl
  • 1 ek liszt
A bari alkatrészeket (kivéve az agyat) a hagyma és babérlevél társaságában odatettem főni. Este lévén, miután felfőtt, a lángot pislákolóra vettem vissza, az egész max gyöngyözött, a forrás megállt. Másnap reggel zártam le, a tüdő is gyönyörűen megfőtt, semmi porcikája nem készült szétomlani. Ezt máskor is alkalmazom, kitűnő a pislákoló lángon főzés (persze a főzőlapom bíztonsági rendszere nélkül nem hazardíroznék felügyelet nélkül hagyni, s aludni menni). Miután kihűlt, a nyakat és fejet kicsontoztam, a húst, belsőségeket apró kockákra vágtam, hagymát, babérlevelet kidobtam. Mivel hajlamos vagyok olykor a rizs mennyiségét nem megfelelően méretezni, így most a rizst külön főztem meg, s úgy adtam a leveshez (naná elég is lett, meg sem maradt...bezzeg ha direktbe tettem volna...). Miután a rizs kész, benne a levesben, sózom, tejfőllel és liszttel behabarom a levest, beleteszem a darabokra vágott agyat, egyet épp forralok rajta s el is zárom a lángot. 
Itt jött az izgalom, mert teljes meggyőződésem alapján bementem a kamrába, hogy elővegyem a tárkonyos ecetet. Igenám, de az üvegben tárkony semmi, ecet is alig. Sebaj, keresem a másik üveget. Amit azóta sem találok. Hát valószínű tél elején jó párszor készült Kicsilány kérése alapján tákomos leves, így elfogyott. Anyós épp sajnálkozott, hogy ha szólok, akkor hoz nekem otthonról. Hát eső után köpenyeg. De akkor felidéztem Micimackót, mi szerint gondolkodj, gondolkodj. S nekirontottam a fagyasztóm egy bizonyos fiókjának. Félig kirámoltam a tartalmát a konyhaasztalra, mikor jött a fellélegzés. Volt a fagyasztóban.
Szóval a fagyasztott tárkonyból vágtam az ízlésünk szerint jó sokat, majd a maradék tárkonyos ecettel kicsit savanyítottam a levest, s mehetett is ki a teraszra, ahol már a tányércsörgetés, evőeszközzel zakatolás jelezte, hogy várnak rám.
Mindenki elismeréssel kanalazta a levesét, mondanom sem kell...az agy volt a gyerekeimnél is a menő. Akárcsak az én gyerekkoromban. 
Tavaly nem volt bari, így leves sem. Tavalyelőtt igen. Érdekes, a nagyok nem emlékeztek a levesre. Hiába no, bari az csak ilyenkor tavasszal van.

6 megjegyzés:

Ami írta...

Überguszta! Ebből kérek szépen :)

Ottis írta...

Szépek a tojások is!

Praliné Zsuzsi írta...

Nagyon-nagyon ritkán eszünk bárányt sajnos. A leves istenien hangzik, megkóstolnám!

Bianka írta...

De szép tojások

4Gyerek írta...

Tojglikat a lányok készítették Mamával.

Andrea írta...

Ugye nem ö, a kisdög mosolyog az egyik elözö képen?!
Öt nem lett volna szabad meggyilkulni, ö már ismerösünk! :)) (tudod, KisHerceg effekt ;) )

A tárkonyt én is imádom!!! Frissen talán fel se ismerném (tudod én meg a fözés), de száritott füszerkén mindig van a polcon. Isssteni a zamata igy is.