Oldalak

2011. 04. 19.

Sóskaleves tojásosan




Hozzávalók:

  • 6-8 marék friss sóska (télen használhatunk üvegbe eltettet is, vagy fagyasztottat)
  • személyenként 1 tojás
  • vaj
  • tejszín (tejföllel helyettesíthetjük)
  • liszt
  • víz

A sóskákat megtakarítjuk, majd apróbb darabokra tépkedjük és kevés vajon megfonnyasztjuk. Kevés liszttel megszórjuk, majd felengedjük vízzel. Sózzuk, majd megvárjuk, hogy felforrjon. Ekkor beleütjük a tojásokat. Ízlés szerinti állagúra főzzük a tojásokat. Tejszínnel krémesíthetjük, de lehet tejfölös habarással is helyettesíteni ezt.
Aki gondolja, kevés cukrot szórhat bele, a savanykásabb íz kedvelői néhány csepp citromlevet is tehetnek bele.

2 megjegyzés:

Anazar írta...

Ezer éve nem ettem! Köszönöm az ötlet-emlékeztető!

Emoke írta...

ÁÁá én is ezer éve ettem!!! És imáádom!! Én egy kockára vágott csirkemellet szoktam beletenni, de csak azért mert nekem mindenbe kell hús :)