Oldalak

2011. 04. 17.

Grillszezon rajt T-steak társaságában



Oldalborda évekkel ezelőtt vett magának egy bibliát. A grillezőkét. Mert csak ilyen irányban vallásos a lelkem. Szeret áldozni a grillünk oltárán. De aztán jó pár nap olvasmány után egy szuper, sokszor elkészített barbeque szószon kívül más hasznát nem vettük. Múlt hét végén, mikor szalma is voltam, az idő is szar volt, hát én kezdtem lapozni. Mert tudtam van a fagyasztóban T-Steak (vagy T-Bone vagy Florentin, ahogy épp a beszállítónk nevezi), tegnap a napocska is visszaköszönt, feltételeztem alkalmas lesz az idő egy kerti édeskettesre. Igen, a gyerekek elkezdték a tavaszi szünetet a nagyszülőknél. Nekünk szülőknek ez felér egy tavaszi szabadsággal. Na jó, jön nekem a feketeleves takarítás képében, de még akkor is.

Hozzávalók a parmezános grillzöldség körettel tálalt T-Steak finomsághoz
  • 3 szelet T-Steak (könyv 2,5 centi vastagságút ír, ezek olyan 1,5 centisek voltak)
  • 1,5 ek zúzott fokhagyma
  • 3 tk szárított bazsalikom (dacára annak amit a könyv ír, ha majd lesz friss bazsalikom a fűszereskertemben, azzal lesz repeta)
  • 1,5 tk őrölt fekete bors
  • 3 ek olíva olaj
  • 3 ek vörös borecet (ha nincs, jó a fehér is, én azt használtam, a vörös épp elfogyott)
  • szűk 2 dl parmezán reszelve
  • 2-3 kaliforniai paprika (Oldalborda tegnap meg ma megette a készletet, egyetlen paprikát hagyva itthon)
  • 2-3, avagy méret is igénytől függően akár több lilahagyma
A zúzott fokhagymát, borsot és bazsalikomot egy tálban elkeverjük. Egy részével megkenjük a hússzeletek mindkét oldalát. A maradékba tesszük az olíva olajat, ecetet és a reszelt parmezánt. Egyneművé keverjük. 
A paprikákat megmossuk, egyben hagyjuk, a hagymákat megtakarítjuk, a könyv szerint 2 centis, szerintem inkább max 1,5 centi vastag karikákra vágjuk.

A grillen faszénből közepes parazsat csinálunk, a grillrács közepére tesszük a hússzeleteket, köré a zöldségeket. Eredetileg a húsnak 14-16 percet ír, mi már sütöttünk grillen ilyent, oldalanként elegendő a 6 perc, tehát 12 perc, közepes parázsnál. A paprikának könyv szerint 12 perc, hagymáknak 20.

Hát igen, csak épp mire a parázs elkészült, egy haver megkért, hogy nyerjünk meg neki egy ebay-es licitet. És lőn. De a parázs már kicsivel kisebb volt a kelleténél. Először a hagymakarikákat tettük rácsra, majd 2-3 perc után feltettük a hús szeleteket. Utána az egy szem paprikát. 6 perc után a husikat megfordítottuk, a zöldségek még kicsit maradtak. Mikor szépen kezdett enyhén pirulni a hagyma, megforgattuk azokat is. Ekkor a parmezános keverékből ráhalmoztam mindenik hagymára, meg a megfordított paprikára is. Kicsi tűz lévén, nem is folyt le a sajtis cucc. A hús második oldala már nem 6 percet sült, már nem koholt a szén úgy alóról. Ahhoz, hogy azért ki ne száradjon, pici szőke sörrel Oldalborda meglocsolta. Csak úgy szívta magába a husi. Kicsit később megint löttyintett kis sört, az már nem szívódott be. 

Mikor a husi késznek nyílváníttatott, levettük, fazékba tettük amit le lehet fedni, s hagytuk kicsit pihenni. A zöldségeket egy másik fazékba szedtük, kenyeret pirítottunk hozzá, szintén a grillen. Előtte üvegbe eltett házi kolbász mellől maradt zsírral kicsit megkentük. Nyammi.

Ilyen úri lakomában eszünk nem tudjuk mikor volt részünk utoljára. Ha volt egyáltalán. Mert ezt mindketten úgy értékeltük, hogy The best ever.
Ja, el ne felejtsem. Ha valaki nem tudná, a marhahús grillezési alapjaihoz tartozik, hogy ne forgassuk agyon, rűzre tesszük, egyszer fordítjuk, nincs visszaforgatás. Forgatáshoz pedig húsfogót használjunk, ne villát. Tilos a húsba beleszúrni, értékes nedű fog távozni, ami a hús kiszáradásához vezethet.
Aki teheti, próbálja ki. Ha megfelelő idő lesz hozzá, novemberben ezt kérem szülinapi ebédem részéül.

Na, de hogy ne csak a szuperlatívuszokról szóljon ez a bejegyzés, elárulom, hogy bepróbálkoztam a macaronokkal. Jelentem nem nagyközönségnek való, de azt hiszem sejtem hol hibáztam. Tehát kap még egy esélyt.

2 megjegyzés:

Emoke írta...

Bence is imád grillezni. :) Nagyon finom! :) Macaronnal én most már nem próbálkozom. :) Mindenesetre nézzél be hozzánk egy kicsit.:)

Ami írta...

Aztaaaaa, ez igen! :) Nagyon nagyon überguszta!
Indulok is hozzátok :)))