Oldalak

2012. 01. 28.

Katalán húsgombócok

Ezt is jó ideje ettük, ideje lenne ismételni. Egyedüli akadály, hogy folyamatosan felejtem el feltölteni az űrt amit a fenyőmag kifogyása okozott. Rettenetesen élvezték a magokat a gyerkők.



Hozzávalók: 
  • 50 dkg darált sertéshús, 
  • 2 tojás, 
  • 3 evőkanál zsemlemorzsa, 
  • 4 gerezd fokhagyma, 
  • 3 evőkanál fenyőmag, 
  • kis csokor petrezselyemzöld, 
  • kávéskanál őrölt fahéj, 
  • kevés reszelt szerecsendió, 
  • só, bors, 
  • olaj a sütéshez.

A sertéshúst tálba tesszük, összekeverjük a tojásokkal, zsemlemorzsával, zúzott fokhagymával, fenyőmaggal, apróra vágott petrezselyemzölddel. A fűszerekkel ízesítjük. Gombócokat formálunk a masszából, amelyeket bő, forró olajban kisütünk.
Rizi-bizivel tálaljuk.

10 megjegyzés:

trollanyu írta...

Nagyon jól hangzik, még van is otthon ennyi fenyőmagom. Klassz recept, tetszik:) Valami kis szószt is el tudnékmellé képzelni, majd gondolkodom:)

Éva írta...

Először elsőre olyan mint egy sima fasírt, de azért rájöttem hogy nem teljesen. Különös és finom lehet az íze!

4Gyerek írta...

különös is, finom is. ugrott a jónép a gombóckákra.

Zsuzsa írta...

(Egy katalán cégnél dolgozom :-)) Ha már fenyőmag, lehet, hogy valami jó kis pestó is illene hozzá... Nagyon jó kis recept!

Seffer Lilla írta...

Nagyon jó recept, tetszik ez a husi!

sedith írta...

Áááá, én már akkor felkaptam rá a fejem, amikor "javítottam".:D Csak még sosem láttam fenyőmagot a boltokban. Legalábbis múlt hétig nem, akkor viszont az ára riasztott el tőle.
Mindenesetre, egyszer csak elkészül! Ami késik, nem múlik!:)

Blogkonyha írta...

A fahéj megbolondítja a húst az biztos. Fenyőmagot még nem vettem, biztos az is még dob rajta egyet!! Finom lehet...

Katalin írta...

Nagyon jól néznek ki a húsgombócaid! Én még soha nem ettem fenyőmagot, üzletben, piacon már láttam, de nálunk is csillagászati az ára.

4Gyerek írta...

Az tény, hogy nem egy olcsó mulatság. Egyszer megvettem egy kis tasakkal, aztán sokáig csak néztem, hogy azt a "kincset" majd hova használjam. Mikor meg elfogyott, akkor a boltban nem volt. Ők se hoznak folyamatosan, nem hétköznapi dolog, s itt a városban nincs akkora kereslet.

Panna írta...

De rég ettem fenyőmagot..de fasírtot nem is olyan rég! :)