Oldalak

2012. 01. 09.

Mini pavlovák becsapósan

Mármint becsapósan annak, aki azt hiszi, hogy extraszezonban rengeteg sok pénzt kiadok bizonyos dolgokra. Hát nem. Így inkább elárulom, hogy mi történt.
Szóval felhalmoztam mostanság a tojások fehérjét. Macaron próbálkozásom volt közel egymás után 2x is. Most a hanyagoljuk a témát stádiumban vagyok. Bár ismét gyűlnek a fehérjék.
Tehát ugye voltak a macaron kudarcok. Meg is kaptam a családtól, hogy a pavlovákban profibb vagyok, azt ők is szeretik, ha lehet inkább abba végezzék a tojásfehérjék. Igazat kellett adnom nekik. Így esett, hogy a múltkori vacsora után pavlova lett a desszert. Mini kiszerelésben, mert azzal kevesebb az utómunka.
Ráadásul kaptam egy youtube-os linket is, ami arról szólt, hogyan kell profin hozzájutni a gránátalma magjaihoz. Ha véletlenül nem vagytok még toppon a gránátalma magozásban, érdemes belenézni a linkbe. Utána szépen venni egy gyönyörű példányt (nem, nem olyant mint tavaly vásárolt Oldalborda, hogy közel semmi leve nem volt, s az is oly keserű, hogy a kutyának se kellett), kettévágni, kimagozni, utána szépen lehet vele villantani. Elhihetitek, működik. Ha nekem már bejött.

Tehát, a szóban forgó desszert a gránátalmás minipavlova. Egyszerű, de nagyszerű.

Hozzávalók:
  • 4 tojásfehérje (kedélyeket nem borzolom, de a csökkentett adagot írom)
  • 15 dkg apró szemű kristálycukor (ha nem, akkor porcukor)
  • 1 tk ecet
  • 4 dl tejszín (esetleg habfixáló is hozzá)
  • gránátalma
A tojásfehérjéket habbá verjük, mikor nagyjából felverődött apránként hozzáadjuk a cukrot, majd tovább verjük, míg jó kemény nem lesz, a cukorkristályok már elolvadtak. Ekkor mehet bele az ecet. Sütőpapíros tepsire kis korongokat nyomunk, (nem fér rá 1 tepsire) majd 125 fokos sütőben, légkeverésen mindkét tepsit egyszerre betéve kb. 1 órát sütjük. Ha időnk van, a sütőben is hagyhatjuk kihűlni, ha nem (nekem nem volt, igyekeztek a só leple alatt behuppanni a forróságba a csirkecupákok), semmi gond, kivehetjük, és a tepsiben, a konyhapulton is kihűlnek. Max picit berepedeznek, de nem vész, a rákerülő tejszínhab majd ápol és eltakar.
Következőnek a tejszínt verjük fel (én a fagyasztóból vettem elő a kis dobozkákat, ahol olyan 4-5 órát heverésztek, de nem váltak betonkeménységűvé). Tejszínhab habzsákba kanalaz, habkorongok tetejére nyom (fantázia szerint), majd gránátalma magjaival díszít. Természetesen nem gránátalma függő a pavlova, hisz követtem el ezt én nyáron is. Akkor épp cseresznyékkel. Ja, tojásfehérje-cukor arány csak közelít, nem azonos a mostani az akkorival. Na és? Minket nem zavar(t).

Tehát gránátalma magokkal díszít, felszolgál. És visszafogottan mosolyog, mikor azt hallja, hogy milyen jól néz ki. És természetesen a minimum 2 db. személyenként. Kiadós vacsora után. Csak. Mert eteti magát.
Hja, hogy eláruljam minek nézték a piros pöttyöket a haverok? Ribizlinek. Ááááá, majd nyáron. Ha lesz a kertben. Csillagászati árat adjon érte az üzletben akinek dől ki a pénze a házból.
Ja, még valami. Ha kissé túlméretezzük a habkorongjainkat mint amennyire igény van, nehogy mindet megpakoljuk tejszínhabbal. Elázik! Tehát mondhatni úgy is: személyenként 2 db. Ha kell, még pillanatok alatt össze lehet dobni a maradékokból a többit is. Mert 1-2-3 óra múlva az élvezeti értéke is csökken, a kiskanál pedig kötelező eszköz lenne mellé.
Elárulom: ekkora gránátalmát amit most sikerült vennem, még nem láttam üzletben. Egy darab, 1 kilógramm. Kettőt vettem. Kiderül miben végzi a társa.

6 megjegyzés:

sedith írta...

Na, látszik, hogy gránátalmaszezon van! Én ma este gránátalmaszószt csináltam a hús mellé! NAgyon jól néznek ki a tortácskák! Nem vagyok túl édesszájú, de eggyel azt hiszem, meg tudnék birkózni!
Ja, és áruld el nekem hogyan kell tojásfehérjét felhalmozni, mert nekem ilyesmim sose gyűl!:)

Gerdi írta...

Igen, igen, ha marad is 1-2 tojásfehérje, biztos, elhasználom valamire. Vagy ottfelejtem a hűtőben:-) De erre a habcsodára összegyűjteném! Olyan szépek a fehér alapon a piros "ribizlik" !

trollanyu írta...

Nekem van 10 fehérjém a fagyasztóban, de egybe gyűjtöttem, meg fogom próbálni a jégkockatartós fagyasztást. Pavlovát készülök én is sütni, de nem gránátalmával, mert az aranyáron van itt most.

Blogkonyha írta...

De cukik! Még nem készítettem pavlovát...Itt lenne az ideje. Van 3 tojásfehérjém, mégy gyűjtök hozzá! :o))

Roza írta...

Nagyon kis szépek:) Én még sosem ettem gránátalmát, még nem találkoztam vele... De legközelebb lehet, nem megyek el mellette, hacsak nem nagyon drága:(
De persze Pavlovát attól még készíthetek:)

Panna írta...

Nekem is gyűlik már a tojásfehérjém :) Köszi a gránátalmás videót. Soha többé nem fogok szenvedni vele! :D