Oldalak

2012. 01. 18.

Körözött

Idén már kétszer volt körözött. Először szilveszterre, akkor belevaló juhtúróval. Másodszor már bolti volt a juhtúró, hát....hogy is mondjam? 15 dkg vajhoz volt 25 dkg túró. És még elbírt volna túrót. Szóval a recept csak irányadó, a túró sokban határoz.
Amúgy a fotó még rózsa "szezonban" készült. És megjelent a szeptemberi Erdélyi Konyhában.





Hozzávalók:

  • 20 dkg juhtúró, 
  • 20 dkg vaj, 
  • 1 fej hagyma, 
  • pirospaprika, 
  • őrölt köménymag, 


A vajat kikavarjuk, majd hozzáadjuk az összetört juhtúrót. A hagymát ízlésünk szerint belereszeljük vagy apróra vágjuk. Pirospaprikaport, őrölt köményt adunk hozzá. Aki szereti, a kömény egy részét mag formában is teheti, akkor azonban több köményre lesz szükségünk, mert úgy nehezebben adja át az ízét. Sózással vigyázzunk, hisz a juhtúró alapból sós.
Tipp: ha kevésbé karakteres ízeket kedveljük, akkor a juhtúró egy részét tehéntúróra cserélhetjük.

11 megjegyzés:

Kati írta...

Én még sosem ettem ilyen kőrözöttet, de a neve mindig olyan szórakoztató:)

Nelli írta...

Én eddig még tehéntúróból készítettem csak, kevesebb vajat szoktam beletenni és tejfölt, 1 gerezd fokhagymát is teszek bele.:)
Gyönyörű a fotó is!:)))

Marika írta...

Nagyon szépek a rózsák! Persze a körözött is ínycsiklandozó! Enni ettem már, de még nem készítettem, egyszer sem! Muszáj lesz kipróbálni!:)

Barbi konyhája írta...

Nagyon szeretjük, de vaj nélkül, tejföllel és tehéntúróval készítem, van hogy petrezselymet is teszek bele. Anyukámtól tanultam, és a nagyim is így csinálta. Szép fotó!! :)

Kata írta...

Mi is nagyon szeretjük!

4Gyerek írta...

hát a nevén én is elgondolkodtam párszor.

4Gyerek írta...

ha olyan igazi, havasi legelőn készített, esetleg hónapokig érlelt juhtúróból készül, akkor símán felveszi az 1:1-es arányt.
tehéntúró nálunk mindig másban végzi

4Gyerek írta...

mondjuk ha Mo-on jár, a férjem is elcsábul az üzleti felhozataltól, s olykor mindenik ízesítésből vesz 2-2 dobozzal.
itt hálisten nem kapható, így magunk készítjük.

DuplaHá írta...

Én is ilyent szoktam csinálni csak vaj nélkül, de majd ha legközelebb csinálok kipróbálom vajjal, biztos finom lesz. :)

Verus írta...

Nagyon szép a fotó és recept is tetszik :-) Sajnos ritkán jutok juhtúróhoz, mindig nyaggatom a rokonaimat, hogy mennek Erdélybe, hozzanak :-) Tehéntúróval nem az igazi...

Mesi írta...

Annyira, de annyira szeretem! :D Szoktam húst is ezzel tölteni. Csirkemellet "lapjában" vékonyra szeletelem, megkenem körözöttel, összegöngyölöm és bepanírozva kisütöm, azt hiszem hétvégén sort is kerítek rá! :) És kérlek, nézz be hozzám, meglepi vár! :D