Oldalak

2010. 10. 02.

Leves maradékokból

Minap Oldalborda köretnek gombás rizset kért. Igen ám, de a család létszámát figyelve, nem tettem el csak nagyobb méretű üvegekbe gombát, ami látszik is a gomba téli eltevésre bejegyzésemnél a fotón.
Szóval megmaradt egy olyan 1/3 üvegnyi gombám. Amit hasznosítanom kellett, ellenkező esetben mehet a komposztba. A gomba nem az az étel amivel játszani lehet, nem tartható még napokig sem, nemhogy heteken keresztül. Másnapra pedig leves kellett. 
Hozzávalók:
  • egyharmad nagyüvegnyi gomba (kb 270 ml)
  • 4 szál sárgarépa
  • 2 szál petrezselyemgyökér
  • 1 szál paszternák
  • 1 tojás
  • 1 jó diónyi gyömbér
  • 1 pici, kb diónyi lilahagyma
  • 5 gerezd fokhagyma
  • szézámolaj
  • szójaszósz
  • rizsecet
Tehát adva volt a gomba. Benéztem a hűtőszekrénybe. Onnan kivettem a maradék  petrezselyemgyökeret meg paszternákot. Kamrából sárgarépa, icike-picike lilahagyma, fokhagyma. 
Nos a sárgarépa, petrezselyemgyökér, paszternák kockákra vágódott majd kevéske olajon megpároltam. Mikor szinte kész volt, akkor az apróra vágott lilahagymát , apróra vágott gyömbért s a szintén apróra vágott fokhagymát rászórtam, párat kevertem rajta, majd hozzáadtam a szézámolajat és a szójaszószt. Végül ráöntöttem az üvegből a maradék gombát, felengedtem vízzel, kissé megsóztam. Miután a zöldségek megfőttek, a tojást egy tálban felvertem, beleöntöttem a levesbe s gyorsan kavartam is, hogy olyan rongyossá változzon a tojás. Rizsecettel ízesítettem.

Nincsenek megjegyzések: